lördag 25 augusti 2012

Mad men & nattbad

Vi for till Stockholm med jobbet.
Sådär ladda inför hösten ni vet.

Jag skulle hålla presentation för alla hundra och jag tror det gick bra. Livet började i alla fall när det var gjort. Jag kunde andas. Njuta. Fy för att vara nervös men samtidigt är det så skönt att låtsas vara modig.

Att gå emot känslan av att prata ner sig själv efteråt om man får beröm.
Att bara säga tack och inte fläka ut sitt inre hela tiden om ens våndor - ni vet va tycker du att det var bra? Jag som var så nervös det hördes bergis å såg du inte hur jag skakade och när jag hakade upp mig du vet där i mitten?

Att bara låtsas vara nöjd även om den lille självkritikern sitter på axeln och säger att jag ska blotta mig ut och in - visa alla mina svagaste punkter för att minimera värdet av min insats - äh det var väl inget att hålla en presentation...

Jo banne mig - det var modigt å jag utmanade mig på massor av olika sätt så jag bad faktiskt mitt inre tjatter att hålla sin stora feta mun stängd.

Å för varje komplimang och beröm jag fick försökte tjattergubben inom mig öppna truten för att svara något förminskande men jag tog över och höll för munnen på honom och hörde mig själv säga:
- Tack, vad glad jag blir över att du säger så.

Sen fnissade jag inom mig själv och tänkte - vad sa jag nu? Å andra sidan var jag ju faktiskt ärlig när jag grävde inom mig. Jag var faktiskt stolt över mig själv och det var skönt att våga vara stolt över det också.

Vi hade sen fotografering av oss alla med Plaza Magazins crew. Jätteduktiga fotografer och stylister som fotade oss i våra referensmiljöer. Jag fotades på hotell Nobis med ett gäng och det skulle vara Mad men tema i den bilden. Intressant å se hur fotografen jobbade!

Vi fick bubbel i loungen och kunde sitta och snacka mellan tagningarna.
Vi skapade reklamfilm med våra telefoner och jisses vad mycket kreativitet det fanns i grupperna!


Vi sov på ett annat hotell som vi inrett - hotell J på Nacka strand. Fantastiskt läge och New England inspirerande rum.

Sen tog vi nattbad och försökte göra lite konstsim. Men det var inte lätt med våra något luddiga rörelser där på nattkröken.

Jag gillar mina arbetskompisar.
Sådär så man inte ville att festen skulle vara över!

Innan vi åkte hem hade vi en fantastiskt inspirerande föreläsare - Magnus Lindkvist. Kan varmt rekommendera honom som föreläsare. Han finns att finna på Talarforum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar