fredag 17 augusti 2012

Första veckan efter vila

Några dagars jobb.
Jag fick börja med något stort och jag undrade hur jag skulle närma mig det.

Semesterhjärna och hundraprocent direkt. Rakt in i sånt som skrämmer livet ur mig.

Försökte värja mig på kvällen med att cykla in till Kungstorget. Dricka vin på en onsdag och skratta stort åt standup komikerna på scenen.

Men det där jag skulle göra på jobbet gjorde att jag inte riktigt kunde slappna av.

Jag såg en farbror i publikhavet. Hans gråa hår likt en maskrosboll vajade hit och dit när han försökte hitta en glugg för sin kamera.

Sen försökte han få in skärpan utan att lyckas. Tungan rätt i mun. Fokus fokus snälla!

Till slut hittade hans kamera fokus och han kunde knäppa sin efterlängtade bild.

Precis som jag. Lagom till idag. Fredag och allt. Jag hittade fokus. Gjorde så gott jag kunde och fick hittills ett bravo av chefen på presentationen.

Nästa vecka ska jag bara lyckas fängsla 110 personer med den också. Jag låtsas att jag är modig.

Men får nog träna på det i helgen.

Just nu sitter jag i Viktoriapassagen och tar en latte innan jag ska cykla hem till fredag med mina fina.

Mr Right och jag firar 5 år som gifta imorgon. Läste att det betydde - trä!?

Träigt har det inte varit dessa år i alla fall.

Snarare som att linda in sig i en varm filt och sätta sig i en båt som sen glider igenom landskap efter landskap. Ibland regnar det, ibland skiner solen, ibland händer det saker efter strandkanten som man knappt tror är sant - så roligt, så konstigt, så oväntat? och ibland är vattenytan alldeles spegelblank och solen har precis gått upp.

Ja ungefär så är det att vara gift med den finaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar