söndag 12 augusti 2012

Drömmar, solglitter & söndagsångest

Idag är nästan den bästa.
På hela sommaren. Havet, solen och doften av tång.

Kanske njuter jag extra idag för att jag vet att i nästa vecka är det jobb igen.

Jag vet att söndagsångest är helt onödigt för den bidrar ju inte till något.

Men jag står alltid lika häpen varje år efter sommaren. Varför njöt jag inte ä-n-n-u mer?
Hade det varit möjligt ens?

Kanske.
Kanske skulle jag ha njutit istället för att sura den där dagen för några veckor sen?

Men nu är nu och idag har jag minsann njutit.

Hela dagen på Rörö.
Vi tog färjan imorse och sen har vi suttit där och blickat ut över havet.

Konstaterat att västkusten är oslagbart när solen skiner. Och vi bor här. Mitt i paradiset. Viktigt att påminna sig om när det regnar och blåser horisontellt halva året.

Jag badade och tänkte att jag vill bada mer innan jag lägger badkläderna på hyllan för i år.

Eller är det i år jag ska sälla mig till alla som springer ner till kallbadhuset? Börja basta och kasta mig i isvatten?
Det kanske blir min nya lilla svarta?
Vinterbad.

Annars ser jag fram emot höstens oljemåleri, träning och någon spännande föreläsning när jag hittar den.

Å gärna nåt mer. Vet inte riktigt vad ännu.

Ska suga det sista ur sommaren först.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar