onsdag 17 oktober 2012

Vi kurar och knåpar

Och teckningarna läggs på hög, tejpas upp med små trassliga remsor.

Vår lille man ritar mest hela tiden nu. Pilar, processer, apparater och "knipsare".

Idag tog jag hem en Verner Panton lampa från jobbet för att kolla om den funkar i vårt köksfönster tillsammans med allt annat.

Har inte bestämt mig än. Och svart ska den nog vara. Synd att den inte fanns som matt svart.

Jag har fantiserat om hur vårt soffbord skulle kunna se ut. Har försökt förklara för min man så han kanske kunde göra ett på HDK.

Underrede i stål. Rund skiva med en kopparplåt på.....ett mindre runt bord, lite högre och ett lägre större....så de kan stå i grupp liksom.

Å vet ni - idag när jag tog en sväng i vårt showroom på jobbet så s-T-å-r det bara där!

Ser precis ut som i mina tankar!

Det visar sig att de är specialbeställda som prov till kund. Som inte ville ha dem! Så leverantören har bara gjort ett ex av dem som "test".

Har jag riktigt riktigt tur får jag köpa dem. De enda exemplar som finns!

Hoppas!

Annars kurar vi mest inne. Pysslar. Byter glödlampor i trädgårdsbelysningen och sätter mig och tittar hur fint löven och färgerna träder fram av lampans sken.

Imorgon är det torsdag och jag ska få massage....

2 kommentarer:

  1. Detsamma min vän! Lite mer karaktär i ditt 20-tals hus. Svårt att få in i ett radhus från 80-talet tycker jag! :)

    SvaraRadera