måndag 22 oktober 2012

Jag älskar dig på natten, på dagen, i sömnen och i skogen

Han håller min hand och går taktfast bredvid mig. Löven ligger i högar över stigen och han säger att han älskar mig - på natten, på dagen, i sömnen och till och med i skogen....

Du är gosig mamma.
Å jag svarar att jag känner det samma för honom.

Vi har hängt mycket i helgen. Hunnit skratta. Hunnit bråka och bli vänner igen. Hunnit teckna fluffiga skator och tagit in hösten. Vi har åkt spårvagn och lyssnat på Göteborg Wind Orchestra.

Å sen somnade han på fel tid i den röda soffan. I eftermiddagssolen.

Jag hann ta kort på honom innan jag väckte honom.
Å jag visste att han skulle bli arg igen.

Min lilla älskade vän med kroppen full med humör.

1 kommentar:

  1. Vad fint du skriver om honom och er. Livet med barn.. Och fina bilder också!

    Tack för din kommentar inne hos mig - det gör mig alltid lika glad. Kloka ord från andra mammor kan behövas ibland:)

    Önskar dig en fin vecka!

    SvaraRadera