lördag 15 september 2012

Lite gympa å Orust

Vi började morgonen med gympa. Hela familjen rusade omkring på Friskis och Svettis i Majorna.

Barnen skulle bäras på ryggen vid ett tillfälle och jo tack det kändes. Lille H skrattade så han kiknade när jag skumpade runt med honom.

Sen ett bad medan jag läste Två dagar och drack kaffe. Jag brukar dra fram fåtöljen och sitta i dörröppningen och kolla när mina två söta badar. Läsa och bara vara och inte förrän de är skrynkliga som små russin om fingrar och tår vill de gå upp.

Varför blir man skrynklig om fingrar och tår förresten när man ligger i ett bad?

Nu är Mr Right och jag på väg mot Orust och Slussens pensionat. Där ska vi enligt tradition lyssna på "vårt" band - TSOOL och sova över i ett Bohuslän i höstskrud.

Barnen hemma med barnvakt och skåpen fulla med godis, chips och pizza så de klarar sig i sockerhuset en natt!

Nu ska jag försöka andas och ta in att det är vår kväll ikväll. Den första på väldigt länge!

Jag ska hinna titta på honom länge, prata med honom länge, fantisera om framtid och ta en lång promenad vid havet och leta sommarstugor.

Han sa att vi kunde drömma om att vi har en egen sommarstuga...

Det har jag inga problem att drömma om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar