fredag 13 juli 2012

Blodigt i Westhausen

Mitt i wienerschnitzeln small det till. Å blodigt blev det.
Förvånade blev vi nog alla. Men mest lilla T.

Hon log med hela ansiktet och hennes hjärtformade mun var full av blod.

Såg lite groteskt ut men någon gång skulle den där tanden lossna och vad passar bättre än att släppa taget en fredagskväll i södra Tyskland?

Idag har vi kört 45 mil. J har skrivit ut alla hotellbokningar där vi ska övernatta efter vägen tillsammans med kartor utöver vår GPS. Så ordningsamt så till och med jag gläds! Dock stämde inte kartan riktigt idag. Eller det var nog vi som inte stämde med kartan...

Imorgon bär det vidare mot en liten ort ytterligare. Sen efter det, på H:s födelsedag den 15 juli ska vi stanna i två dygn och fira honom i Sillingy. Skönt med ett längre avbrott där vi hinner bada i poolen och fira hans 4-års dag med baluns!

Han avslutade dagen med att fråga:

- om jag säger "herre Gud" mamma, svär jag då?
- nej inte enligt mig
- om jag säger jävlar, jävlar, jävlar då?
- ja då svär du
- ok. Då undrar jag vad sålt betyder? Eller jag menar stolt?
- jag är inte stolt över att du svär.
- men vad betyder det mamma?
- vi tar det i bilen i morgon. Då har vi massor med tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar