torsdag 5 april 2012

Helsinki hjärtans gärna

Raklång i dubbelsängen på båten. Nu äntligen på väg till årets Designhuvudstad med älsklingen. Barnen hos mormor och jag längtar redan.
Jag vet att vi behöver denna resa men ändå saknar jag dem nu. Sockerkladdiga händer, hostiga nätter och leksaksbilar att snubbla över.

Tänker hjälp om jag inte får se dem igen men tanken bryts av myntskrammel från enarmade banditen i korridoren utanför.

Torr i munnen av resfeber. Ja den blir bara värre tyvärr men jag gör det ändå. Reser. Bara jag slipper flyga.
Jag borde också sätta namn på min ångest. Så som kloka "Fröken Blund" gör. Det blir på något vis lite distanserande då. Smart.

Jag tror den här resan blir lite som en bridgeblandning - lite av varje, mycket sött och lite pensionärsvarning är det allt med en Helsingforskryssning.

Men sova får vi ju. I lyxhytt. Det är ju oslagbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar